justjust
Spalis 26, 2007

SEO pagrindai

Nuo tada kai paieškos sistemos tapo dažniausiai naudojamu įrankiu kiekvienam interneto vartotojui verslininkai suprato kaip svarbu yra patekti tarp pirmųjų paieškos rezultatų puslapiuose. Tada atsirado vadinamasis () - tinklalapių optimizavimas paieškos sistemoms. Šiame straipsnyje paaiškinsiu pagrindus.

Vartotojai visada naudoja paieškos sistemas jiems kilusių problemų sprendimui internete, bet labai retas kuris rezultatų puslapiuose pereina į antrą ar tolimesnius puslapius. Taigi, jei jūsų svetainė nepasirodo pirmame rezultatų puslapyje šansai, kad ją aplankys ir pamatys informaciją apie jūsų produktus ar paslaugas, sumažėja iki minimumo.

Kas yra ? Tai metodų rinkinys padedantis jums patekti tarp pirmųjų rezultatų kai vartotojas ieško jūsų teikiamų paslaugų ar parduodamų produktų (jūsų svetainei svarbių raktažodžių) pagrindinėse paieškos sistemose.

Kaip patekti tarp pirmųjų?

Nėra užtikrinto būdo kaip patekti tarp pirmųjų rezultatų sąraše. Visi siūlantys optimizavimo paieškos sistemoms paslaugas ir garantuojantys patekimą tarp pirmųjų naudoja “juoduosius” (black-hat ) metodus. Juodieji metodai tai neetiški būdai padedantys svetainei kurį laiką patekti tarp pirmųjų rezultatų. Kai paieškos sistemos išsiaiškina tokius atvejus (o išsiaiškina visada) ne tik nustumia svetainę į žemesnę vietą tarp rezultatų, bet dažnai kuriam laikui išvis pašalina ją iš rezultatų.

Pirmasis patarimas svetainės optimizavimui yra nenaudoti neetiškų metodų.

Vis dėlto, jei jūsų svetainė atstovauja žinomą gamintoją/organizaciją ar populiarų prekės ženklą ir naudojant pagrindinius raktažodžius ji nepatenka tarp pirmųjų rezultatų, jūs tikriausiai darote kažką ne taip. Šias klaidas nesunkiai atrastų ir ištaisytų sąžiningas konsultantas.

Dėl anksčiau dažno juodųjų metodų naudojimo turi abejotiną reputaciją, tačiau dabar dauguma konsultantų naudoja švarius ir garbingus metodus. Yra trys pagrindiniai garbingo (švaraus) optimizavimo komponentai:

  • Lingvistinis ;
  • Architektūrinis ;
  • Reputacijos .

Norėdami pagerinti tinklalapio poziciją turėtumėte naudoti visus tris. Jei jau optimizavote savo tinklalapį nesitikėkite ryškių rezultatų sekantį rytą. Tai gali užtrukti kelias savaites, mėnesius ar netgi metus laiko, žinoma, daugumos rezultatų nereiks laukti taip ilgai, bet tik keletas pasijus iškart.

Jei trokštate rezultatų tuoj pat, geriau susimokėkite už reklamą paieškos sistemoje, tai gan brangu, bet naudą pajusite iš karto.

Lingvistinis optimizavimas (kalbos optimizavimas)

Kai eilinis vartotojas galvoja ką įrašyti į paieškos laukelį jis negalvoja apie jūsų firmos šūkį ar kitus rinkodaros elementus, jis tiesiog rašo tai, ko ieško ir rašo naudodamas savo kasdienę kalbą. Štai kodėl pažinti statistinį savo tinklapio lankytoją taip svarbu.

Yra dvi priežastys kodėl jūsų antraštės turėtų būti parašytos paprasta sakytine kalba ir kodėl į jas reikėtų įtraukti pagrindinius raktažodžius. Pirma antraštėse esantiems žodžiams paieškos sistemos linkusios priskirti didesnį svorį, antra vartotojai dažniausiai prieš skaitydami kas parašyta puslapyje akimis permeta antraštes.

Kaip sužinoti kokius žodžius naudoja eiliniai vartotojai? Visi didieji paieškos portalai siūlo savo įrankius raktažodžių tyrimams (angl. keyword research). Lietuvoje populiariausia paieškos sistema Google siūlo savo įrankį. Jis padės jums atrasti raktažodžius ir susidaryti strateginius prioritetus optimizavimui pagal jų populiarumą.

Taigi trumpai tariant jei norite, kad klientas jus rastų turite kalbėti jo kalba (terminologija).

Architektūrinė optimizavimo dalis

Susideda iš dviejų dalių: užtikrinimo, kad jūsų svetainė gali būti suindeksuojama paieškos sistemos roboto ir tinkama nuorodų struktūra kuri ves jį per visus tinklalapio puslapius.

Kad paieškos sistema galėtų sėkmingai suindeksuoti jūsų svetainės informaciją ji turi būti pateikiama kaip tikras tekstas. Paveikslėliai su tekstu netinka, nes paieškos mechanizmai nemoka skaityti to, kas parašyta paveikslėlyje. Paieškos sistemos dabar dar negali indeksuoti ir teksto esančio įvairiuose multimedijos failuose. Nėra nieko blogo savo tinklalapyje talpinti multimedijos failus, kurie padeda pristatyti produktą ar paslaugą vartotojams, bet prie jų reikia pridėti tekstinį apibūdinimą paieškos sistemoms (tiksliau vartotojams kurie jomis naudosis).

Vidinius jūsų tinklalapio puslapius paieškos sistemos randa sekdamos nuorodas, todėl reikia naudoti paprastas HTML nuorodas tinklalapio navigacijoje. Taip pat svarbu, kad puslapių adresai būtų paprasti ir aiškūs. Dauguma paieškos sistemų ignoruoja viską kas adrese yra po klaustuko.

Nuorodos tekstas turi trumpai ir aiškiai nusakyti kokią informaciją lankytojas ras aplankęs tą puslapį. Tai taip pat padarys jūsų tinklalapį patogesnį naudotis, nes lankytojai ieškodami informacijos pirmiausia atkreipia dėmesį (praskanuoja) nuorodų tekstus (kaip ir antraštes).

Į pagrindinį puslapį turi sekti daugiausiai vidinių nuorodų, nes pagal jų skaičių paieškos sistemos nusprendžia, kuris puslapis yra svarbiausias jūsų tinklalapyje.

Reputacijos

Paieškos sistemos stengiasi savo vartotojams suteikti geriausius rezultatus aukščiausiose rezultatų vietose talpindamos geros reputacijos tinklalapius. Tinklalapis, kuris paieškos sistemos akyse turi gerą reputaciją bus aukščiau nei turintis blogą.

Apie tinklapio reputaciją paieškos sistemos sprendžia iš to, kiek nuorodų į jį sistema randa kituose tinklalapiuose. Taip pat nuorodos vertinamos rimčiau, jei jos yra iš tinklalapių, kurie patys yra geros reputacijos. Paprasčiausias būdas užsitarnauti reputaciją yra turėti tinklalapį su kokybiška informacija, tada nuorodos atsiras savaime, nes žmonės dalinasi gera informacija. Jei jūs parduodate aukštos kokybės produktus ar teikiate naudingas paslaugas, žmonės naudos jūsų nuorodas kai diskutuos apie tai.

Žinoma, jūs susilauksite naudos iš nuorodų į jūsų tinklalapį tik tada, kai jūsų tinklalapio puslapių adresai bus paprasti ir liks nepakitę, o puslapių turinio koncepcija išliks panaši metai po metų.

Kai jau pasirūpinsite savo tinklalapio struktūros ir turinio kokybe, galite imtis papildomų veiksmų padedančių sulaukti nuorodų. Pavyzdžiui įtraukite tinklalapio nuorodą į kiekvieną pranešimą spaudai ir kai kurie naujienų portalai ją patalpins su pranešimu. Taip pat svarbu, kad visos organizacijos su kuriomis siejasi jūsų verslas patalpintų nuorodas savo tinklapiuose.

Pabaigai pabandykite įtraukti savo tinklalapį į tokias internetines direktorijas kaip www.on.lt ar pan.

Tikiuosi, kad šis straipsnis padės susigaudyti naujokams. Jei turite klausimų ar pastabų prašau rašyti man el. paštu justinas.kabasinskas@gmail.com.

Panašūs straipsniai


“SEO pagrindai” komentarų: 3

  1. Adrijus

    Neblogas straipsnis, bet vis delto yra netikslumu:

    1. “Visi siūlantys optimizavimo paieškos sistemoms paslaugas ir garantuojantys patekimą tarp pirmųjų naudoja “juoduosius” (black-hat SEO) metodus.”
    Tikrai ne visi ir is vis tos juodosios technologijos yra perdetas dalykas, nes dauguma geriausiu seo spec’u naudoja bent jau pilkus metodus. Kuriuos paieskos sistemos “suvalgo” kaip tinkamus ir puikiai veikia. Cia tik etikos klausimas.

    2. “Paveikslėliai su tekstu netinka, nes paieškos mechanizmai nemoka skaityti to, kas parašyta paveikslėlyje.”
    Vorai nuskaito href informacija, kuri identifikuoja paveiksleli, taigi kaip ir nuskaito:)

    3. “Dauguma paieškos sistemų ignoruoja viską kas adrese yra po klaustuko.”
    Tikrai ne, jei paieskosi matysi tukstancius suindeksuotu puslapiu visose pagrindinese paieskos sistemose, kurie turi “?” savo url’e.

  2. Eimantas

    2. Vorai nuskaito alt atributą paveikslėlyje
    3. Ne visi vorai indeksuoja puslapius, kurie yra prieinami su dviem ar daugiau kintamųjų (a.k.a. po klaustuko) dėl to, kad tų puslapių gali būti per daug.


  3. [cite]Visi siūlantys optimizavimo paieškos sistemoms paslaugas ir garantuojantys patekimą tarp pirmųjų naudoja “juoduosius” (black-hat SEO) metodus.[/cite]

    Leiskite su jumis nesutikti. Pagal šia frazę visi SEOšniakai melagiai ir naudoja “black-hat SEO”, nes visi SEOšnikai žadą, kad tinklapis pateks į dešimtuką, penketuką ar trejatuką pagal tam tikrus raktinius žodžius. O tai nera tiesa.

    Geras SEO daromas ne per menesi ir net ne per pusė metų. Jai norite kad pinigai, įnvestuoti į SEO jums atsipirktų, SEOšnikai turi dirbti prie Jūsų tinklapio metus ar daugiau, ir taip, kad kiekvienas tinklapio pakeitimas butu atlikas tik pasitarus su jais. Gera SEO kompanija turi turėti lanstų planą (kodėl jus turite mokėti už optimizacija pagal raktinius žodžius, kurie neneša jusm pelno), kas menesi teikti ataskaitas apie darbus ir pasikeitimus, kaip tinklapuje, taip ir jo padieti paieškos sistemuose.

    Neišsigaskite, jai SEOšnikai perdaris visą Jūsų tinklapį per darbo metus, tam kad pasiektų užbrižtus rezultatus - jai jie tai padarė, vadinasi Jūsų tinklapis buvo labai blogos kokybės.

    Svarbiausia Lietuvoje yra tai, kad VISOS web-įmonės daro SEO. Tik klausimas, ar reikia Lietuvoje to SEO? Kiek įmonių pasiruošusiu į tai investuoti ir supranta, kodėl joms to reikia?

Rašyti komentarą

Jūs privalote prisijungti jeigu norite rašyti komentarą.